Naslov Politička promidžba i politički film
Naslov (engleski) Political propaganda and political film
Autor David Martić
Mentor Boško Picula (mentor)
Mentor Marina Svrze (komentor)
Član povjerenstva Janko Bekić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Boško Picula (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Svrze (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu (Hrvatsko vojno učilište) Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sigurnosne i obrambene znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Filmska umjetnost (filmske, elektroničke i medijske umjetnosti pokretnih slika)
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Interdisciplinarne društvene znanosti
Sažetak Cilj ovog rada jest analizirati na koje načine su se određeni politički stavovi i pogledi pokušali promovirati kroz film. Konkretnije, ovaj rad pokušat će dati jasniji uvid u filmske i srodne promidžbe koje su na različitim prostorima nastojale informirati ili dezinformirati građane o političkoj ili društvenoj naklonosti vlastite ili tuđe države. Drugim riječima, rad se bavi pitanjem filmske propagande te kako je ona uspjela, ili nije uspjela, u svome cilju, te koji su rezultati postignuti. Raščlanjivanjem određenih podataka pokušat će se pobliže prikazati svrha, cilj te uspjeh i neuspjeh filmskih promidžbi pojedinih zemalja. Prvi dio ovog rada interpretira osnovne podatke o važnosti političke promidžbe te utjecaj političkog filma na podizanje nacionalne svijesti i/ili javnog mišljenja o narodu druge države te koji alati se koriste u filmskoj promidžbi. Glavni dio sadržava podatke o primjerima političkog filma na različitim lokacijama te analiziranim podacima prikazuje njihov utjecaj na širu javnost u odnosu na ciljani ishod filma. Također će se pokušati utvrditi postoji li konstantna tematika ili cilj kojima se filmovi određene države bave, to jest, pokušavaju li se kroz više filmova postići isti rezultati. U završnom dijelu analizirat će se primjeri filmova Hrvatske te regije, drugim riječima, politički filmovi zemalja bivše Jugoslavije. Ovi primjeri će prezentirati može li filmska propaganda na prostorima bivše Jugoslavije zaista znatno utjecati na širu javnost, te ako može, na koji način. Pregledom sadržaja svih filmova u ovom radu te prikupljanjem podataka o izradi i namjeni, te analizom njihovih regionalnih rezultata odgovorit će se na ova istraživačka pitanja.
Sažetak (engleski) The purpose of this paper is to determine the ways in which certain political attitudes and viewpoints have been promoted through film. More specifically, this paper will attempt to provide a clearer insight into filmic, or similar, propaganda used in various regions to inform or misinform citizens about the political or social leanings of their own or other states. In other words, the paper deals with the issue of film propaganda and how it succeeded or failed in its goal, as well as the results achieved. By analyzing specific data, this paper will aim to more closely depict the purpose, goal, and success/failure of film propaganda in individual countries. The first part of this paper will include basic information on the importance of political propaganda and the influence of political film in raising national awareness and/or public opinion about the people of another state, as well as the tools used in film propaganda. The main part will contain some data on examples of political films from various locations and, through analyzed data, will show their impact on the general public in relation to the intended outcome of the films. It will also try to determine whether there is a constant theme or goal that the films of a particular state address, that is, whether they attempt to achieve the same result through multiple films. In the final section, examples of films from Croatia and the region will be presented, specifically political films from the countries of the former Yugoslavia. These examples will explore whether film propaganda in the former Yugoslavia can significantly influence the general public and, if so, how. By reviewing the content of all the films in this paper, gathering data on their creation and purpose, and analyzing their regional results, these questions will be answered.
Ključne riječi
film
promidžba
propaganda
politički film
politička kinematografija
propagandni film
Ključne riječi (engleski)
film
promotion
propaganda
political film
political cinematography
propaganda film
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:249:758022
Studijski program Naziv: Vojno vođenje i upravljanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) vojnog vođenja i upravljanja (univ. bacc. art. milit.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-28 08:44:15